Stille Lippen

Schrijver: Dirk Bracke

Uitgewer: Davidsfonds/Infodok 2000

Elien hoort niet bij de horende wereld. Ze is slechthorend. Als Lise haar een keertje meeneemt naar een disco ontdekt Elien een nieuw wereld. Ze vindt de disco niet alleen leuk vanwege de muziek maar ook vanwege Manu, een mysterieuze jongen…

Voor iemand zoals ik, die kan horen, is dit een heel interessant boek want er worden een heleboel dingen beschreven die ik niet meemaak. Voordat ik dit boek las wist ik alleen maar dat dove mensen niet kunnen horen, maar nu weet ik dat er ook slechthorenden zijn, die bijvoorbeeld muziek en andere dingen kunnen horen met hulpmiddelen. Dit boek gaat over Elien die slechthorend is maar het is ook een typisch verhaal van een tiener die gewoon vrij wil zijn. Mijn lievelingspersonage is Elien omdat ik voel dat ik haar het beste ken en omdat zij erg inspirerend is. Het leukste moment in het verhaal was voor mij toen Elien zich erg thuis voelde in de disco omdat ze de muziek kon voelen. Dat vond ik echt bijzonder.

Leave a Reply

