De Prinses van Ploenk

Schrijver: Henk Hardeman

Uitgeverij: Holland-Haarlem 2002

Kaatje is prinses van Ploenk en moet in de Hele Hoge Toren zitten totdat een prins haar komt bevrijden. Dat is nou eenmaal traditie. Maar Kaatje is het echt zat. Dus bedenkt ze een slim plan samen met haar tweelingzusje Theetje. Maar als de Koningin ook een plan heeft gaat Kaatje’s plan mis. En dan hebben de prins van Kornoelje en de lakei Lodewijk ook nog plannen. Hoe zou het toch aflopen met deze hele geplande bende…?

Ik heb al De Pirate van Ploenk gelezen. Dat is het tweede boek in deze serie en dat zou je dus eigenlijk na De Prinses van Ploenk moeten lezen. Ondanks de verkeerde volgorde heb ik van beide boeken erg genoten. Dit boek (het eerste in de serie) vond ik spannend en erg leuk omdat dingen in het verhaal opeens veranderen. Mijn lievelingspersonage is Kaatje omdat ze heel erg onafhankelijk en zelfverzekerd is. Ik kan je niet echt vertellen wat het beste stuk van het boek is. Het hele verhaal is geweldig: een echte aanrader dus!

Leave a Reply

